ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ENTREPRISE+ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΟ BOCHUM ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ 1-2 ΙΟΥΝΙΟΥ 20107

Δημοσιεύτηκε 01 Ιουνίου, 2017

Καταπολέμηση της ανεργίας των νέων στην Ευρώπη με ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας

Σκοπός του ευρωπαϊκού έργου, είναι η μείωση της ανεργίας των νέων στην Ευρώπη, που στις μέρες μας φτάνει περίπου σε  ποσοστό 17%.
Οι ερευνητές στο Ruhr-Universität Bochum, μαζί με τους εμπειρογνώμονες/συμβούλους επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Έσσεν-Ντούισμπουργκ,  εξέτασαν τρόπους για την ενίσχυση του επιχειρηματικού πνεύματος των νέων. Στην Ελλάδα, την Ισπανία, τη Λιθουανία, την Ουγγαρία και τη Βουλγαρία δοκιμάστηκαν δύο εργαλεία μέτρησης και ενίσχυσης των επιχειρηματικών δυνατοτήτων και προσαρμόστηκαν αντίστοιχα σε κάθε χώρα.
Επιπλέον, δημιουργήθηκε ένα πρόγραμμα δεξιοτήτων για έμπειρους Μάνατζερς, που υποστήριζαν τους νέους, ως Μέντορες, στη φάση ανάπτυξης των επιχειρηματικών τους ιδεών. Τα εργαλεία μέτρησης αποσκοπούν αφενός στη μείωση της ανεργίας των νέων και αφετέρου στην δημιουργία νέων προοπτικών στην εγχώρια αγορά εργασίας.
Το έργο “Enterprise+: Καινοτόμες δυνατότητες συναντούν την εμπειρία” (http://www.enterpriseplusproject.eu), το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υλοποιείται από το Σεπτέμβριο του 2014 και ολοκληρώνεται τον Αύγουστο του 2017. Ο επικεφαλής του έργου είναι ο επιστήμονας Dr Martin Kröll από το Μπόχουμ. Η ομάδα του συνεργάζεται με την ομάδα εργασίας του καθηγητή Dr. Thomas Retzmann, από το Πανεπιστήμιο Έσσεν- Ντούισμπουργκ.
Από την Ελλάδα, συμμετέχουν σαν εταίροι η Εταιρεία Διαχείρισης & Ανάπτυξης του Επιστημονικού Τεχνολογικού Πάρκου Κρήτης (ΕΔΑΠ -ΕΤΕΠ-Κ ΑΕ) και η εταιρεία eniochos Consulting που εδρεύει στο Ηράκλειο

Ανάπτυξη επιχειρηματικών ιδεών

Στο έργο συμμετείχαν περισσότεροι από 100 νέοι, ηλικίας 16 έως 25 ετών. Οι ερευνητές συνεργάστηκαν με σχολεία, επαγγελματικές σχολές, γραφεία ευρέσεως εργασίας στις πέντε χώρες/εταίρους του έργου. Σε πρώτη φάση, καταγράφηκε με τη βοήθεια ενός εργαλείου/μεθόδου, η ικανότητα των νέων (μαθητών/φοιτητών) να σκέφτονται και να δρουν επιχειρηματικά. Στη συνέχεια, οργανώθηκε εργαστήρι κατά τη διάρκεια του οποίου οι νέοι (μαθητές/φοιτητές) εργάστηκαν μαζί με έμπειρα στελέχη εταιρειών (Μάνατζερς), πάνω σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο, ενώ παράλληλα καλλιεργήθηκαν τα επιχειρηματικά τους ταλέντα, τα οποία είχαν εντοπιστεί με ειδική μέθοδο ανάδειξης επιχειρηματικών ταλέντων.  Τα εργαστήρια βασίστηκαν στην πρωτοβουλία “Deutschen Gründerpreis für Schüler”,  που εφαρμόστηκε για τους μαθητές που εγκαταλείπουν το σχολείο (https://www.dgp-schueler.de/top/).

Εκπαίδευση μεντόρων-καθοδηγητών και ανιχνευτών ταλέντων

Για την υλοποίηση του έργου, εκπαιδεύτηκαν 50 μέντορες και 50 ανιχνευτές ταλέντων σε κάθε μια από τις συμμετέχουσες χώρες, οι οποίοι θα εφαρμόσουν τις μεθόδους για τις οποίες εκπαιδεύτηκαν και εκτός του συγκεκριμένου ερευνητικού έργου. Οι ανιχνευτές ταλέντων μπορεί να ανήκουν στο δυναμικό κέντρων ευρέσεως εργασίας, είτε να είναι εκπαιδευτικοί, ή και σύμβουλοι επαγγελματικών επιμελητηρίων. Επιπλέον, πρώην αλλά και ενεργά έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων μπορούν  να λειτουργούν ως Μέντορες. Η ομάδα του  Enterprise+ μπορεί να εμπνευστεί/εκμεταλλευτεί την εμεπιρία του εταίρου «Δίκτυο Ηλικιωμένων που  Βοηθούν Νέους – Κέντρο υποστήριξης επιχειρηματικότητας», “Alt hilft Jung”, το οποίο αποτελείται από περισσότερους από 80 πρώην διευθυντές/στελέχη επιχειρήσεων  (https://www.althilftjung-nrw.de/).
Μέσα  από τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν κατά την υλοποίηση του έργου “Enterprise +” απεδείχθη ότι η συνεργασία μεταξύ των Μεντόρων και των ομάδων/νέων που αυτοί αναλαμβάνουν να καθοδηγήσουν,  είναι πιο επιτυχημένη εάν οι Μέντορες παρέχουν εποικοδομητική ανατροφοδότηση, αν προκαλούν το ενδιαφέρον των νέων και εάν απευθύνονται στους νέους. Αυτά τα ευρήματα συνέβαλαν στην ανάπτυξη της έννοιας/της αναγκαιότητας  κατάρτισης/εκπαίδευσης των μεντόρων.
Επιπλέον, η ομάδα εργασίας του έργου,  δημιούργησε τέσσερις εκπαιδευτικές ενότητες κατάρτισης, με τις οποίες οι Μέντορες και οι Ανιχνευτές ταλέντων, μπορούν να προετοιμαστούν ανεξάρτητα, για τα καθήκοντά τους. Οι ενότητες αναφέρουν πώς διεξάγεται η ανάλυση επιχειρηματικών δυνατοτήτων. Επιπλέον, καλύπτουν θέματα όπως η διαχείριση επιχειρηματικών έργων σε αρχικό στάδιο, η δικτύωση και η διοίκηση των επιχειρήσεων.

Αποδεδειγμένη σκοπιμότητα για κάθε χώρα

Η εφαρμογή της «Ανάλυσης Επιχειρηματικών Ικανοτήτων» και το «Ιδρυτικό Εργαστήριο» μπορεί να υλοποιηθεί είτε ως υπερεντατικό μάθημα εντός πέντε ημερών είτε για περίοδο αρκετών εβδομάδων. Και οι δύο εκδοχές μπορούν να ενσωματωθούν στα σχολικά μαθήματα. Οι επιστήμονες επεξεργάστηκαν την ιδανική μορφή εφαρμογής τους, για κάθε χώρα. Η διασφάλιση της ποιότητας και η μελλοντική χρήση λύσεων πληροφορικής, παίζουν βασικό ρόλο.

Συνέδριο εμπειρογνωμόνων τον Ιούνιο

Από 1 έως 2 Ιουνίου 2017, πραγματοποιείται στο Ruhr-Universität Bochum Συνέδριο με θέμα «Εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη». Οι εμπειρογνώμονες θα συζητήσουν πώς οι έννοιες «Ανάλυση Επιχειρηματικών Ικανοτήτων» και το «Ιδρυτικό Εργαστήριο» που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του έργου μπορούν να εφαρμοστούν σε όλη την Ευρώπη.
Οι εκπρόσωποι των μέσων ενημέρωσης είναι ευπρόσδεκτοι να παραστούν. Παρακαλώ εγγραφείτε στο enterprise-konferenz@rub.de (δείτε επίσης: http://www.puq.ruhr-uni-bochum.de/).

Για περαιτέρω πληροφορίες επικοινωνήστε με :
Dr Martin Kröll
Institute for Work Science
Ruhr-University Bochum
Germany
Phone: +49 234 32 2329
Email: martin.kroell@rub.de